اندر حکایت جشواره فیلم و برف

جشواره:
در این چند روز عده کثیری را دیدیم که در صفهای طولانی و برای ساعاتی طولانی تر در صف سینما ها  می ایستادند تا فیلمی از چشواره را ببینند .
حتما برای اینکه اگر جمله از فیلم سانسور شد به دوستانشون پز بدهند که ما فیلمو کامل دیدیم ...
تازه نقل کردند که برای فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا ؛ شیشه سینما شکستند و ...
 اسم فیلم را انقدر بلند گذاشته که هنگام گفتنش مثل دیدنش عذاب بکشی !

خوب بریم سراغ خودم : من چند فیلم خارجی دیدم که البته برای هیچ کدام صف نایستادم چون برای فیلمهای خارجی متقاضی خیلی کم بود.

۱) برخود نزدیک از نوع سوم 
قبلا دیده شده بود ولی در سینما چیز دیگری بود . وجود فرانسوا ترفو بعنوان بازیگر جالب بود .

۲)سفر بزرگ(فرانسه ) : حکایت مسافرت پسر و پدری با هم بسوی مکه .
تضاد و برخوردهای این دو همراه از دو نسل و طرز فکر متفاوت جالب توجه بود .
 و فیلم از نوع جاده ای بود که این نوع فیلم خیلی مورد علاقه من است .

۳)جاده (هند) :
نکته جالب در این فیلم ادیان موجود در یک خانواده و راحتی هر کسی به عنوان یک انسان و اینکه دین یک مقوله شخصیست .
مادر و پسر مسیحی ؛ پدر کمونیست 
دختر پیرو  پدر ولی معتقد به خدا تا حدودی ؛ تاره این خانواده در هند زندگی می کنند که
دین اول هندو بعد مسلمان ؛ سیک و بودایست و مسیحیت در اقلیت است .

۴) دشت گریان از تئو انگلوپولوس
که فیلمی آرام فاقد دیالوگ و بصورت روایی و استوار بر تصویر .
این فیلم اولین قسمت از یک سه قسمتی است که زندگی زنی یونانی را روایت می کند .
تصاویر نقاشی گونه با موسیقی النی کارا ایندرو شاخصه این فیلم بود.
سینما برای این فیلم هیچ صندلی خالی نداشت .
 بهترین فیلمی که دیدم البته طولانی بود و با تم آرامش کمی خسته کننده بود.
 
* من تمام این فیلمها را تنهایی و در سینما فرهنگ ۲ دیدم و جالب اینکه موقع بازگشت همیشه این پستر را در نشر دارینوش می دیدم * یادم باشد که من تنهایم *

۵) آیدا در با یکی از دوستان در سینما پایتخت دیدم . قصد کرده بودم در جشواره فیلم ایرانی نبینم و این فیلم ها را برای طول سال بگذارم ولی با بچه ها رفتم .
موضوع فیلم خیلی جالب بود . ولی نمی دونم مگه واجب است که حتما ۳ گانه ساخته شود .
من ترانه ۱۵ سال دارم  و دختر با کفشهای کتانی فیلم های قبل صدرعاملی در مورد دختران بود و این فیلم هم ولی این فیلو روند کند و ناچسب و پایانی مجهول دارد. 
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
 برف:
*برف خیلی عالی بود این هفته برای بچه ها که مدرسه هاشون تعطیل شد البته ما که بخیل نیستیم ؛ خوش بحالشون .
ولی اونهایی که مسافرت هاشون بهم خورد ناراحتند .
برای من برف مسافرت اجباری آورد چون کارمون این هفته برای برف و سرما تعطیل شد .
و دیگه دلیلی نداشتم که با خانواده نرم مشهد .
امام رضا طلبیده ول کنم نیست دیگه ؛ پس ما راهی مشهد می شویم .

**پریشب خانه یکی از دوستان مهمانی بودم . برف بازی ؛ پیاده روی و پارک قیطریه در برف نیمه شب خیلی چسبیید جای همه اونها که نبودند خالی .




نظرات 6 + ارسال نظر
میناآلبالو چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 22:42 http://mina-albalooo.blogsky.com

سلام

مشهد رفتی یادی از ما بکن. من از الان دلم هوای مشهد رو کرده:)

بابا تو دیگه دست هرچی مارکوپولو بود از پشت بستی. این دفعه برو قبرس او کی؟

همین جوری گفتم

خوش بگذره من از آدم خوش سفر حااااااااااالی می برم.

[ بدون نام ] شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:20 http://bedoneemzaa.blogsky.com

زیارت قبول!

مهران شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 20:36 http://bobogoal.blogsky.com

سلام . امسال قسمت ما هم شد تا بریم جشنواره و حدود هفت تا فیلم از گروه سینمای ایران یک رو دیدم که انصافا قشنگ هم بودند .
از جانب ما هم نایب زیاره باش . آپدیت شد . بیا پیش من .

[ بدون نام ] یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 04:22

م.بهتاش یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 08:51

صف ایستادن در جشنواره می تونه گاهی خوب باشه. اما خیلی کم پیش می آد.
من هم چند سالیست به صرافت ایرانی ندیدن افتاده ام و فیلم کوتاه می بینم.

میناآلبالو یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 15:11 http://mina-albalooo.blogsky.com

سلام

چه خبر برگشتی یا نه؟

راستی می خواستم بگم لطفا این آنتی فلودینگ رو از روی نظراتت بردار بشه یه روز بیشتر از یک نظربدیم اون روز بعد از فرستادن نظرم یه چیزی یادم اومد نشد بنویسم الا ن هم هر چی فکر کردم یادم نیومد.

برش داری بد نیست:)

ممنون

التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد